Zadzwoń do nas: + 48 883 990 408

Executive Coaching

do pustych art5Executive Coaching to forma rozwoju osób na stanowiskach menedżerskich, opierająca się na zindywidualizowanym podejściu i realizacji celów obranych przez klienta coachingu. Filarami Executive Coachingu są:

  • indywidualne traktowanie – zastosowanie takich narzędzi i metod pracy, które najlepiej zapewnią klientowi coachingu realizację jego celów,
  • dialog osobisty klienta z coachem – rozmowa „jeden na jeden”, dająca możliwość efektywnego wykorzystania czasu,
  • poufność – menedżer może swobodnie omówić z coachem swoje problemy i znaleźć ich rozwiązanie, nie tracąc autorytetu w oczach pracowników,
  • nieocenianie – coach nie poddaje klienta ocenom ani krytyce, lecz uważnie i z dobrym nastawieniem słucha klienta, co zapewnia konstruktywną atmosferę.

 

Kiedy warto skorzystać z Executive Coachingu?

Formę rozwoju i doskonalenia się menedżera, jaką jest Executive Coaching, rekomendujemy zwłaszcza wówczas, gdy:

  • menedżer chce znaleźć lepsze sposoby funkcjonowania w swojej roli lidera,
  • menedżer przeprowadza w organizacji proces zmian (np. wdrożenie World Class Manufacturing), podczas którego pojawiają się różne napięcia i bariery, a menedżer pragnie je skutecznie pokonać,
  • po wdrożeniu nowych rozwiązań, w przypadku ryzyka powrotu przez menedżera do starych sposobów zachowania,
  • po odbyciu szkolenia, w celu przełożenia pozyskanej wiedzy na praktykę działania,
  • zawsze gdy menedżer chce się rozwijać, doskonalić lub poznać i pokonać swoje ograniczenia, przeszkadzające mu w efektywnym funkcjonowaniu.

 

Jak przebiega Executive Coaching?

Pierwszym krokiem jest uzgodnienie celów całego procesu pomiędzy klientem coachingu, przedsiębiorstwem (jeżeli Executive Coaching jest zlecany przez organizację) oraz coachem. Następnie klient odbywa z coachem spotkanie próbne (które jest bezpłatne), a które służy poznaniu się obu stron, ustaleniu zasad pracy coachingowej i przetestowaniu przez menedżera formuły coachingu. Po takim przygotowaniu klient spotyka się z coachem na rozmowy coachingowe, trwające zwykle po około 1,5 godziny, odbywające się w uzgodnionych indywidualnie terminach. Podczas rozmów coach pomaga menedżerowi – klientowi realizować jego cele, poprzez zadawanie inspirujących pytań, stosowanie różnorodnych modeli myślowych, ćwiczeń i wielu innych narzędzi wspierania rozwoju menedżera.

Partnerzy